Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΔΕΣ


Όλοι νομίζω γνωρίζουν ότι μου αρέσουν τα Άγραφα, τόσο από την πλευρά της Καρδίτσας όσο κι εκείνα που γέρνουν προς την Ευρυτανία και τον Αχελώο. Όντως, είναι τα βουνά που μου αρέσει περισσότερο να περπατάω, να γνωρίζω τα κρυφά τους μέρη και να μιλάω με τους ανθρώπους που συναντώ στα χωριά και στις εξοχές, να τους κάνω φίλους και να διατηρώ μαζί τους μια καλή επικοινωνία.
Εκτός από τα βουνά των Αγράφων όμως, μου αρέσει και ο κάμπος της Καρδίτσας και πλατύτερα, ως τα Τρίκαλα και τη Λάρισα και ομολογώ πως τον ανακάλυψα μόλις πριν από λίγα χρόνια, το φθινόπωρο του 2009, σαν άρχιζα ένα έργο για τα ένθετα της εφημερίδας Έθνος και πρωτοπήγα στον Παλαμά, στο «1ο Καραγκούνικο Αντάμωμα» όπου πήρα και το εισιτήριο να γνωρίσω τον κάμπο και τους ανθρώπους του, τους Καραγκούνηδες.
Ο άνθρωπος που με συνόδεψε τότε και με σύστησε σε πολλούς ανθρώπους με τους οποίους είχα μια εξαιρετική συνεργασία , ήταν ο Απόστολος Βασ. Φιρφιρής, πρόεδρος της Αμφικτυονίας των Θεσσαλών Καραγκούνηδων. Τον ακάματο Απόστολο, συνάντησα πριν από λίγες ημέρες στο καφενείο του Αλέξανδρου Μαγόπουλου στο κέντο της Καρδίτσα και μου αφιέρωσε τον τόμο των πρακτικών του συνεδρίου «Οι Καραγκούνηδες της Θεσσαλίας" που έγινε στον Παλαμά το τριήμερο 11-13 Σεπτεμβρίου 2009 και του οποίου μεγάλο μέρος παρακολούθησα κι εγώ και όσα άκουσα και είδα μου αποδείχτηκαν πολύτιμα για το έργο.

Το ίδιο πολύτιμο μπορεί να αποδειχθεί και για όποιον ενδιαφέρεται για να μάθει περισσότερα για τους Καραγκούνηδες, την ιστορία τους και φυσικά τον κάμπο της Θεσσαλίας. Γι’ αυτό μπορεί να απευθυνθεί στον Πολιτιστικό Οργανισμό Δήμου Παλαμά, στα τηλέφωνα 24410 29095, 24440 & 29096 για να το προμηθευτεί.

Με την ευκαιρία πρέπει να πω, πως εκείνο το έργο που ξεκίνησα για τους Καραγκούνηδες δεν πρόκοψε λόγω κρίσης αλλά μου έμεινε ένα πλούσιο υλικό που συγκέντρωσα το φθινόπωρο του 2009 σε απανωτές επισκέψεις μου στην Καρδίτσα, τον Παλαμά και σε άλλα χωριά του κάμπου και λέω, μόλις τελειώσω με αυτά που φτιάχνω τον τελευταίο καιρό για τα Άγραφα, να το βάλω πάλι μπροστά και όσο το επιτρέψουν οι καταστάσεις βέβαια, να το ολοκληρώσω και να κυκλοφορήσει ένα μικρό βιβλίο - αφιέρωμα στους Καραγκούνηδες.

ΑΘΗΝΑ, 05012013

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου